Novo zanimanje-društveni(komjuniti)menadžer

Od mnogih novijih zanimanja koja su se pojavila sa ulaskom u digitalnu eru, komjuniti menadžer je izazivao dosta interesovanja, ali i podsmeha.

Ovoga puta pričamo o tome koje su odlike ovog zanimanja i kakva znanja i veštine su potrebne da biste postali komjuniti menadžer.
Šta je komjuniti menadžment?
Često se termini komjuniti menadžment i upravljanje društvenim mrežama koriste da označe istu stvar, iako inicijalno nisu sinonimi. Pod ovim pojmovima na našim prostorima podrazumeva se proces kreiranja, plasiranja i promovisanja sadržaja na društvenim mrežama, u cilju povećanja svesti o brendu, prodaje i istraživanja ciljne grupe i tržišta.

Pod komjuniti menadžerom obično smatramo osobu zaduženu za vođenje profila na društvenim mrežama posvećenim određenom brendu ili kompaniji ako se radi o pojedinačnoj firmi.
Ukoliko je u pitanju osoba zaposlena u marketinškoj agenciji, ona je obično zadužena za upravljanje profilima raznih kompanija i proizvoda.

komjuniti

Od ostalih zaduženja tu je:

-odgovaranje na komentare i poruke, kao i podsticanje interakcije,
-plaćeno oglašavanje i određivanje budžeta za njega,
-kreiranje sadržaja,
-planiranje objava,
-praćenje analitike,
-izveštavanje.
Radno vreme i dnevne obaveze
Iako komjuniti menadžer uglavnom ima propisano radno vreme (4 časa, 8 časova), njegov radni dan zapravo nema kraj, jer istina je da onlajn zajednica nikada ne spava. Potrebno je blagovremeno odgovarati na komentare i poruke, jer to pospešuje vidljivost objava i povećava povezanost sa pratiocima.

S obzirom na to da se broj korisnika društvenih mreža stalno povećava, sigurno je da su komjuniti menadžer prvi na udaru pratilaca, i od njih nekad zavisi i percipiranje brenda od strane ciljne grupe, kojoj se sadržaj preko društvenih mreža plasira.

Od ostalih zaduženja tu je:

-odgovaranje na komentare i poruke, kao i podsticanje interakcije,plaćeno oglašavanje i određivanje budžeta za njega,
-kreiranje sadržaja,
-planiranje objava,
-praćenje analitike,
-izveštavanje.
Radno vreme i dnevne obaveze
Iako komjuniti menadžer uglavnom ima propisano radno vreme (4 časa, 8 časova), njegov radni dan zapravo nema kraj, jer istina je da onlajn zajednica nikada ne spava. Potrebno je blagovremeno odgovarati na komentare i poruke, jer to pospešuje vidljivost objava i povećava povezanost sa pratiocima.

S obzirom na to da se broj korisnika društvenih mreža stalno povećava, sigurno je da su komjuniti menadžer prvi na udaru pratilaca, i od njih nekad zavisi i percipiranje brenda od strane ciljne grupe, kojoj se sadržaj preko društvenih mreža plasira. Baš iz toga razloga za ovo zanimanje su potrebna i neka osnovna znanja iz prihologije i sociologije.

Prosečan radni dan se sastoji iz realizovanja plana objava, odgovaranja na komentare i poruke, kreiranja novog sadržaja, realizovanje plana plaćenog oglašavanja u skladu sa budžetom, praćenja analitike i analiziranja kretanja najvažnijih parametara. Posebno je bitno da se brzo odreaguje u kritičnim situacijama kao što su negativni PR, događaji od važnosti za širu publiku (velike sportske pobede, trendovi, viralni sadržaj aktuelan na drugim stranicama I slično).

 

Les-clés-pour-devenir-Community-Manager

Od veština je najbitnija sposobnost komunikacije i rada sa ljudima, analitički i strateški pristup rešavanju problema, rad pod pritiskom, kreativnost, „oko” za detalje. Ceni se i odlično poznavanje gramatike jezika na kome pišete. Biće vam potrebno i neko tehničko znanje, kao i razumevanje funkcionisanja društvenih mreža i specifičnosti digitalnih kanala komunikacije.

Imajte na umu da je ovo, kao deo digitalnog marketinga, stalno rastuća oblast, i moraćete kontinuirano da se edukujete i budete u toku sa trendovima i novim aspektima korišćenja društvenih mreža.

Pomoćni alati i saradnja
Od tehničkog znanja i alata biće vam od koristi:

-rad na CMS platformama,
-HTML i CSS,
-rad u Adobe programima kao što su Photoshop, Illustrator, Premiere,
-rad na platformama i sa SaaS alatima namenjenim marketing automatizaciji (Mailchimp, Buffer, Hootsuite),
-Google Analytics,
-alati za skraćivanje linkova (najčešće se koriste Bitly i Google URL Shortener).

Što se tiče saradnje, komjuniti menadžeri gotovo na dnevnom nivou sarađuju sa:

-grafičkim dizajnerima,
-veb-dizajnerima,
-programerima,
+kopirajterima.

Spisak saradnika i potrebnih znanja se menja u zavisnosti u kojoj industriji posluje kompanija za koju se radi nastup na društvenim mrežama.

Google play Newsstand: Kristina Vuković

Advertisements

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s